Producatorii mari de tractoare agricole au lansat in cea de-a doua parte a anului 2010 cateva modele noi care se incadreaza in normele de poluare cerute UE. Majoritatea fabricantilor adopta una din cele doua metode pentru a se incadra in normele de poluare cerute in anul 2011 si anume: SCR (Selective Catalytic Reduction) si EGR (Exhaust Gas Recirculation). Cu introducerea acestei tehnologii noi sau dezvoltat si sistemele electronice de gestionare a combustibilului si a sistemului Turbo, dar sistelele SCR si EGR sunt considerate ca factori majori in controlul emisiilor motorului. Exista argumente pro si contra pentru fiecare metoda de a controla aceste noxe. Un lucru este totusi cert: producatorii trebuie sa utilizeze una din cele doua metode pentru a se conforma reglementarilor in vigoare si bineinteles pentru as putea valorifica produsele!
Producatorii mari de utilaje, Fendt,Case si New Holland au lansat deja modele noi,care au fost proiectate sa satisfaca normele impuse de UE, toti acesti producatori amintiti mai sus, au adoptat tehnologia SCR, considerand-o cea mai avantajoasa!
Fabricantul German, Fendt, a lansat noua serie 900 Vario echipata cu sistemul SCR la inceputul lunii octombrie. Cu noua serie 900 vine si un nou model,compania Fendt a lansat noul 939 Vario de 390 Cp.
Fendt echipeaza de ceva timp tractoarele sale cu motoare Deutz, acest lucru nu se va schimba deoarece feed back-ul din piata e destul de bun, toate modelele din noua generatie 900 Vario SCR sunt echipate cu un nou motor Deutz avand o capacitate cilindrica de 7,8L. Nou motor are cuplu si fiabilitate marita, in comparatie cu vechiul motor al serie 900, sistemul common rail a fost si el perfectionat prim marirea peresiunii la 2.000 bari, noua serie de motoare este echipata cu turbosuflanta de utlima generatie contolata de sistemul electronic al tractorului. Fendt, a echipat noua serie, cu un nou cooler astfel sistemul hidraulic functioneaza mai eficient!
Exista o serie de avantaje folosint noua tehnologie SCR, dar motivul principal este reducerea consumului de combustibil. Noul sistem reduce cantitatea de gaze evacuate in sistemul de recirculare astfel se reduce consumul, fabricantul sustine ca consumul de combustibil se reduce cu pana la 7%.
Noua tehnologia SCR de tratare a gazelor de esapament se face cu ajutorul unui al doi-lea lichid de racire,AdBlue, convertind daunatorul NOx in azot si apa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu